مقالات

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار از دقیق‌ترین و پرکاربردترین وسایل اندازه‌گیری فشار در صنعت است که بوسیله آن می‌توان فشار مایعات و گازها و بسیاری از چیز های دیگر را اندازه‌گیری کرد این ترانسمیترها در واقع وظیفه تبدیل کمیتی به کمیت دیگر را دارند. در ترانسمیتر فشار سیگنالی بر اثر فشار محیطی به دستگاه داده می‌شود و در نهایت توسط پردازشگر به کمیت الکتریکی تبدیل شده و روي صفحه نشان داده می‌شود.

محصولات مرتبط: ترانسمیتر اختلاف فشار 

در هنگام خرید یک ترانسمیتر فشار به مثبت یا منفی بودن فشار، دقت اندازه‌گیری، نوع خروجی دستگاه و رنج و محدوده اندازه گیري آن حتما دقت کنید.

 

انواع ترانسمیتر فشار

  • پرشر ترانسمیتر به همراه نمایشگر
  • پرشر ترانسمیتر مخصوص محیط های انفجاری
  • پرشر ترانسمیتر تفاضلی
  • پرشر ترانسمیتر هوشمند
  • پرشر ترانسمیتر پایین
  • پرشر ترانسمیتر صنعتی
  • پرشر ترانسمیتر قلمی

 

ترانسمیتر فشار همراه با نمایشگر:

این نوع از ترانسمیترها دارای نمایشگر کوچکی که معمولا از نوع سون سگمنت بوده می‌باشند و مصارف این نمایشگر بابت تنظیمات داخلی سنسور و دیدن خروجی کاربرد دارد، و این امکان را می سازد تا بتوانیم در لحظه از عملکرد سنسور مطلع باشیم.  

ترانسمیتر فشار برای محیط های انفجاری:

قبل از بررسی ترانسمیتر فشارهای ضد انفجار به توضیح کوتاهی پیرامون محیط‌های انفجاری در فضاهای عملیاتی نیاز است. این استاندارد به منظور تقسیم بندی مکان‌هایی که امکان وجود بخارات و گازهای قابل اشتعال در آن‌ها است، و جهت ارائه راهکار و انتخاب لوازم و تجهیزات مناسب با این مکان‌ها تهیه شده است.

در مورد طبقه بندی فضاهای عملیاتی صنایع از نظر آتش سوزی و انفجار دو استاندارد در سطح جهانی مطرح است:

  1. استاندارد ملی برق آمریکا (NEC)
  2. استاندارد بین الملی (IEC)

ترانسمیتر فشار تفاضلی:

یکی از رایج‌ترین و مفیدترین دستگاه‌های اندازه گیری فشار در صنعت، ترانسمیتر فشار تفاضلی می‌باشد. این دستگاه اختلاف فشار بین دو پورت ورودی را حس کرده و سیگنال نشان دهنده‌ی آن اختلاف فشار را نسبت به رنج کالیبره شده، در خروجی خود ظاهر می‌کند. ترانسمیترهای فشار تفاضلی ممکن است براساس هر یک ازتکنولوژی‌های سنجش فشار ساخته شده و عمل کنند.

محل نصب ترانسمیتر فشار :

محل نصب ترانسميترها روی لوله ها و مخازن در سراسر محوطه در نقاط اندازه گیری است.

در مجموع ترانسميترها از سه قسمت اصلی تقويت كننده، مبدل و حس كننده ساخته شده‌اند. ترانسميترها در دو نوع نيوماتيكی و الكتريكی تولید می‌شوند.

 

به سنسورهای فشار، ترانسدیوسرهای فشار، فشار سنج، پیزومتر و مانومتر هم گفته می‌شود. نوع اول فشارهای در حد میلی آمپر و نوع دوم فشارهایی در حد ولت و میلی ولت را اندازه گیری می‌کنند.

مقاله مرتبط: فلومتر چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

خروج
کاربر گرامی جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 36617522-021 تماس بگیرید
+

ورود

خروج

ستون کناری